Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 4516 ggr
Maijakotilainen
11/20/13, 8:49 PM

Lurad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en fralla av en som jag är ytligt bekant med. Han hade fått ta över Butch ifrån sin kompis då han inte längre kunde ha kvar honom. Men när han fick hem honom märkte han att butch inte funkade ihop Han är verkligen världens goaste kille! Väldigt tillgiven och mysig. Däremot var han väldigt aggressiv mot vissa människor och är fortfarande väldigt skällig och vaksam när jag får besök hemma. Andra djur går han absolut inte ihop med om han inte får vänja sig vid dem först. Han har attackerat dammsugaren och är livrädd för själva munstycket. Och när jag fick hem honom så va han knappt koppelvan. Men dessa problem ar jag arbetat med och han har verkligen blivit mycket bättre. Han vaktar dock lägenheten och mig väldigt mycket mot folk han inte känner. Men det största problemet är att han varken va chippad, hade inga som helst avelspapper eller något liknande på honom fast jag blev försäkrad om att papper och dylikt fanns! Är risken stor att han är importerad? Och vad för problem kan detta ge? Jag har haft honom i tre år nu, så om ålder stämde när jag köpte honom så ska han vara lite över fem år.

Annons:
Ove-D
1/12/14, 6:56 AM
#1

Du kommer troligen inte kunna registrera honom som rasren. Det innebär att du inte kan vara med på tävlingar för rasrena hundar.

Jag tror att du får kontakta SKK och fråga hur du ska registrera honom. Sen får du väl ordna så med veterinär och chipmärka eller öronmärka honom och då kanske du lika gärna kan passa på att göra en veterinärbesiktning.

vallhund
2/1/14, 11:16 PM
#2

Det är bara uppfödare som kan registrera hundar i SKK, importerade hundar kan registreras om man skickar in originalstamtavlan till SKK.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: