Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 43000 ggr
[tanyas]
11/5/14, 3:53 PM

hur är fransk bulldog?

Undrar om  fransk bulldog den minsta av alla bulldog-raser och om det är någon skillnad på honor och hanar.? Hur är bulldogen som familjehund? om man tänkt att skaffa barn i framtiden.

En sista fråga: stämmer det att bulldogen avlas fram så att den får andningssvårigheter? Hur påverkar det hunden?

Hoppas verkligen få svar på mina frågor!

Annons:
Wellcraft
11/5/14, 3:56 PM
#1

Det är en riktig pajas som funkar bra med allt och alla överlag, hur den funkar med barn beror mestadels på barnet.
Seriösa uppfödare försöker avla fram hälsosammare frallor men det är en väldigt sjuk ras.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

michele
11/10/14, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fransk bulldog är ett litet muskelpaket, vissa lite mindre och andra lite större. Är nog den minsta av de bulldog raser som jag vet. Har själv en hane och han är ganska liten och av den mer lättsamma, atletiska typen. Finns ju de som är mycket 'buffligare' och tyngre i formen. Vilken typ du vill ha måste du forska i olika uppfödare iom de avlar på olika typer. Jag rekommenderar dock den lättsamma typen med längre stop (nosparti) då det är en mycket mer hälsosammare hund. Min fralla är helt frisk, inga andningsproblem eller snarkningar, kan simma ;) och allmänt frisk :) så alla frallor är inte sjuka! Beror mest på seriösa/oseriösa uppfödare. En jättebra familjehund då den är väldigt social, gosig, lekfull och älskar vara i centrum, de har rykte om sig att vara tålmodiga med barn, men detta beror självklart också på hundens uppfostran osv. Min fralla har alltid varit naturligt försiktigare med andra valpar och små barn än mot andra hundar, då är mkt mer intensiv. Men det varierar från hund till hund såklart. Slutligen så är det, som ovanstående skriver en av de sjukare raserna, just andningen har och göra med deras korta nosparti så de blir tex lätt överhettade en varm dag, flåsiga vid intensiv lek osv men om du gör din research på olika uppfödare som har hälsan i fokus så finns det många fina friska frallor där ute :)

Vinnysmatte

Nicoles
1/3/15, 10:41 AM
#3

Var köpte du din fralla? Uppfödare?

neasfotografier
1/5/15, 12:05 PM
#4

#2
Nyfiken på var du hittade din fralla med längre stop 🙂
Ska skaffa fralla i framtiden och vill ha de med längre stop 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Fonzie1
1/23/15, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fransk Bulldog är en helt underbar hundras som förvånat mig mer än en gång med sin höga intelligens.Fonzie är nu två år gammal och har lärt sig många kommandon som gör livet både lättare och roligare för hund och ägare när hunden tycker om att få lära sig olika saker samt på detta vis känna att den är en större del av gruppen i hemmet.Gillar att åka med både i bil och på min mc samt kan simma som tydligen inte alla hundar av denna rasen klarar av.

Äter det mesta och är väldigt glad i godis.Gäller bara att passa sig så att hunden inte ökar för mycket i vikt så att den börjar må dåligt av detta.Klart beroende av sällskap och gillar att ligga och gosa i sängen med husse och matte även om det är viktigt för hunden att lära sig att klara sig själv hemma kortare och längre stunder.Fonzie har ett stort behov att känna sig behörig i familjegruppen vilket gör att han vill vara med i de flesta sammanhang och noga studerar det mesta som sker i hans närhet.

Man bör vara noga med att se till så att en Fransk Bulldog inte fryser eller blir överhettad när de till skillnad mot många andra hundraser har lite svårare för att reglera sin kroppstemperatur.Fonzie både snarkar och pratar hundspråk flitigt och har mycket karaktär över sig som verkar fånga mångas intresse över rasen Fransk Bulldog när hundsamtal förs.Gillar att röra sig ute men kan mycket väl också slappa av långa stunder i sängen djupt sovandes på rygg.Busig och full av ironi mellan varven vilket skapat många skrattfyllda ögonblick i detta hem.

Hoppas ditt val av hund blir bra och önskar dig lycka till.

Mvh Fonzie o Pelle.

[Matildas]
4/1/15, 5:21 PM
#6

Kan ni rekommendera någon kennel? Blir troligtvis valp till sommaren men innan jag bestämmer uppfödare vill jag gärna läsa på lite och se lite olika typer av hunden då jag också gärna vill ha en hund med längre nosstop :)

Annons:
Anna O.
5/9/15, 8:49 PM
#7

Fransk bulldog är den bästa hundrasen enligt mig! Så söta, snälla och verkligen en familjehund. Min moster har en fransk bulldog, han älskar att vara ute och springa. Dock blir han trött fort och ska börja flåsa som om han sprungit runt halva jorden ;) Rasen är väldigt charmig och passar som en familjehund då den är lättlärd, mysig och klok.

vallhund
5/25/15, 4:58 PM
#8

#6

Vill man ha valp till sommaren så är man något år försent med att söka kennel, eller så väljer man en annan ras.

http://www.friskafrallor.info/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Currbits
5/30/15, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har två stycken frallor, Bosse som är 8 år & Otto som är lite över 4. Mina frallor har aldrig varit sjuka och har heller inga andningsproblem eller problem med överhettning. Hänger gärna med ut på långpromenader i skogen men tackar inte heller nej till lite häng i soffan.

vallhund
5/30/15, 5:42 PM
#10

#9 Har aldrig sett så atletiska frallor i verkligheten. Varifrån kommer dom?

😍

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Currbits
5/31/15, 7:34 AM
#11

#10 Tack snälla! 😊 Bosse, den tigrerade kommer ifrån kennel Gatsby. Och Otto kommer ifrån Kennel Mixed Color's. Jag är verkligen supernöjd med mina killar och trots att båda är kastrater så är dom långt ifrån överviktiga. Jag brukar skoja med folk och säga att mina killar är lite av en sportvariant. 😉. / Tove

Upp till toppen
Annons: