Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 2531 ggr
Yoncey
6/15/16, 4:31 PM

Stannar på promenaden

Hej! Vår fralla på 4 månader är väldigt nyfiken av sig och stannar väldigt ofta på promenaden och tittar på saker och människor. Någon som har något tips på vad man kan göra för att han ska sluta stanna?

Annons:
Everlyn
6/16/16, 2:40 PM
#1

Klart valpen är nyfiken, hela världen är ju ny! Och du går ju ut med hunden för hundens skull, låt den då se sig omkring tänker jag :)



Jannis
6/16/16, 7:31 PM
#2

Hej!

Alla hundvalpar är nyfikna och ska vara det; hur ska de annars lära känna världen? Franska Bulldoggar är väldigt nyfikna av sig och det går inte över med stigande ålder. Min frallapojk ,som blir 9 år i höst, älskar att sitta och glo på folk vid busshållplatsen eller utanför ICA eller varhelst något rör sig. När han var valp tog den kortaste promenad evigheter p.g.a. allt stillastående och tittande. Jag, som varit van vid brukshundar, blev ganska frustrerad till en början, men jag lärde mig att inte släpa iväg hunden utan vänta ut den; låta den själv  komma till insikt om att den faktiskt vill gå åt samma håll som jag.  Frallor är mycket viljestarka så det gäller att ha tålamod och tid för de är sådana och det ingår i deras enorma charm. Eller hur?😉 

Lycka till!

Yoncey
6/22/16, 7:56 AM
#3

Tack för svar! Blev lite orolig att han gjorde så för att han inte orkade gå men då får jag helt enkelt ha mer tålamod bara :P är också mer van vid brukshundar så blev lite fundersam när han bara satt och tittade. Några tips hur man kan bli mer intressant för honom? Jag har försökt att locka med leksak och att ropa. Vill inte bli beroende av att ha godis med på promenaden :)

Upp till toppen
Annons: