Annons:
Etikettengelsk-bulldogg
Läst 18223 ggr
Luecca
6/6/11, 11:03 PM

Hur många här har Engelsk Bulldogg?

Skulle vara kul att se hur många det finns här med Engelsk Bulldogg? Det hade varit kul om ni ville berätta lite om era hundar, var de kommer ifrån och så. Skrattande

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Annons:
Honestyisdead
6/7/11, 11:55 AM
#1

Tyvärr har jag ingen, men är ett stort fan av rasen Glad

Luecca
6/7/11, 8:36 PM
#2

Det är jag med! Jag tycker de är jättehäftiga!

De få jag har träffat har varit helt underbara i personlighet men har tyvärr haft en del hälsoproblem.

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

chade
6/9/11, 2:18 PM
#3

har inte heller någon, men skulle gärna vilja ha en då dom verkar vara helt underbara.. synd att dom har så många problem.. det är det som tar emot :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[jakke94]
6/9/11, 7:39 PM
#4

tycker också dem verkar härliga, men kan absolut inte kalla mig fan av rasen då jag tycker det är vidrigt hur man avlar på dessa små djur :(

Luecca
6/9/11, 7:48 PM
#5

De har en hel del hälsoproblem och jag kan inte tänka mig en så som det ser ut idag. Men jag vet att rasklubben arbetar hårt för att det ska bli bättre. Det hade varit kul att få in lite folk här som vet mer och som känner rasen bättre för personlighetsmässigt så verkar de helt underbara!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

AngelicamedC
6/10/11, 10:40 AM
#6

jag kommer skaffa en när jag har pengar och tid. Tycker det är synd bara att man kan begära 20000 om inte mer för en hund. Plus att det finns lite problem som kan uppstå om man köper fel hund. Men jag har pratat med en del uppfödare om det här med sjukdommarna och dom avlar ju bara hundar som inte haft problem i flera generationer.

Men fick dock höra att eng bulldogg får bara några valpar i varje kull och dom börjar tydligen bli ganska populära så det kan ju också förklara priset…

Annons:
Luecca
6/10/11, 10:06 PM
#7

Ja, de engelska ligger väl på en 25 tusen i dag tror jag… Helt vansinnigt egentligen men det är ju så med tillgång och efterfrågan…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

thilda00
7/9/11, 11:58 AM
#8

Jag har en kille som blir 2 år i september vi bor i Kalmar !!!

Chilli10
7/11/11, 2:35 PM
#9

#8 Åh vad oligt! :) Kan du inte lägga upp någon bild? Skrattande

Luecca
7/11/11, 11:16 PM
#10

#8 Åh va roligt!! Du får gärna berätta mer om din hund och lägga in bild om du har. De är så häftiga! Hur är han till sättet?

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

MsFish
7/17/11, 2:19 PM
#11

Har ingen, men det är en av mina favoritraser och kommer defenetivt köpa en när jag flyttar hemmifrån! :) Skulle tro att jag döper den till Benny! :3

/*Blubb* från MsFish! :3

AngelicamedC
7/17/11, 2:52 PM
#12

Min katt heter Benny! :D :D Man ska ju döpa dom till något übergulligt som Rosa eller något tufft som Spike :D :D

dean22
8/31/11, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hej, jag har fått den äran att äga en Engelsk Bulldog!! Vi har köpt honom i Danmark via kontakter, han är juvlig. Tyvärr får han inte vara med i Bulldogklubben för han har fel färg, jag hör hur det låter FEL FÄRG. Skulle det varit en människa så hade man snabbt blivit kallad rasist! Var tar alla Bullisar vägen i Sverige som har fel färg! Gör dom på samma sätt som med vita Boxervalpar - tar livet av dom direkt! Jag är lycklig över min lilla svart/vita bulle med lite brunt han gör succé överallt där han kommer förutom i utställningsvärlden. Ha det gött återkommer kanske med lite fler bilder så småningom.

Annons:
Chilli10
8/31/11, 5:17 PM
#14

#13 Jag tycker inte att det spelar ngn roll att han har fel färg. Han är superfin ändå! :D

Jag har faktiskt ingen aning, hoppas iaf inte att de avlivas. Men det kanske inte är ¨så vanligt att de blir "felfärgade"..

AngelicamedC
9/1/11, 12:43 PM
#15

#13, Din felfärgade hund är super vacker, inte fin vacker. Visste inte om att hundar kunde ha "fel" färg. Konstigt. Bara för de om jag nångång i livet skaffa en ska jag be uppfödaren om en vit :)

Luecca
9/1/11, 8:54 PM
#16

#13 Vilken otroligt vacker kille! Kyss Han är jättecharmig med sin fina färg!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

www-Cornsnakes-se
10/20/11, 1:53 AM
#17

Fel färg?Det finns ingen färgstandard på EngBulldog?

Är han registrerad i SKK?

Vill tillägga att jag oxå tycker han är superfin :)

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

www-Cornsnakes-se
10/20/11, 1:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här kommer en bild på min Eng Bulldog tik.

Jag har letat i flera år i Sverige efter en Eng bulldog som håller måttet.

Men jag fick leta mig utanför Sverige och importera denna tjejen ifrån Holland.

Och hon är en tjej som kan röra sig obehindrat,andas perfekt och visar inga defekter alls.Och hennes härstamning är oxå väldigt friska.

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

Chilli10
10/20/11, 9:27 AM
#19

#17 Såhär står det i rasstandarden om färg: Enfärgad eller enfärgad med svart mask eller svart nosparti. Brindle,röd i olika nynaser, fawn, blekgult, vitt och vitt med någon avtidigare nämnda färger. Färgerna skall vara lysande och rena.Opigmenterat, svart eller svart med tan är absolut inte önskvärt.

Så verkar inte som att ngn färg ska vara "icke godkänd".

#18 Hon ser verkligen bedårande ut! Kyss Superfin!

www-Cornsnakes-se
11/23/11, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En ny liten bebis har flyttat in..Denna gången blev det en golfboll :lol:

Blir bara en snabb bild nu för hon landande på Landvetter igårkväll..Så hon behöver vila upp sig innan jag jagar henne med kameran :D

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

Annons:
Chilli10
11/23/11, 7:33 PM
#21

#20 Sööt! :D Vart kommer hon ifrån?

www-Cornsnakes-se
11/23/11, 7:50 PM
#22

Hon är importerad ifrån Holland.

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

Chilli10
11/23/11, 7:57 PM
#23

#22 Ah, samma kennel som den tidigare hunden? :)

www-Cornsnakes-se
11/23/11, 9:47 PM
#24

Japp :)

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

Luecca
11/25/11, 9:47 PM
#25

#20 Så söt liten tjej! Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

chade
2/6/12, 11:25 AM
#26

#20 har du ingen bild på charmtrollet nu när hon är äldre?

Gud så fina engelska buldoggar är.. jag minns det som igår när jag blev helt frälst för dessa små underbara hundarna! tycker att dom är FÖR söta för sitt eget bästa :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

www-Cornsnakes-se
2/6/12, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här kommer en nytagen bild på Blomman.

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

Annons:
tjiivans
2/7/12, 8:27 AM
#28

Söööt!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

chade
2/7/12, 2:19 PM
#29

Gud så söt hon är!  älskar hennes lilla prick mitt på huvudet :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Luecca
2/7/12, 7:56 PM
#30

Så söt! Pricken är verkligen jättecharmig! :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

www-Cornsnakes-se
2/14/12, 2:48 PM
#31

Jo..det är verkligen en liten speciell pris det där:)

Sedan har hon fläcken på sidan som syns på bilden..Och sedan en färgklick precis på svansen så svansstumpen är färgad ;-)

Kolla in min hemsida:

www.cornsnakes.se

[jakke94]
2/21/12, 12:37 AM
#32

#31 dina bullar är mkt finare än dem svenska! :O :)

Quickgoold
3/25/12, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag har också eng bulldog. SVENSKFÖDD som inte har några som helst problem heller aldrig behövt  hålla på med vecken eller andningsproblem eller nåt. 3 år gammal bli hon i sommar. Har inga sjukdomar och har inga problem och leka aktivt med andra hundar 1-1½ timme eller ut och gå på ett par timmar.

Har märkt folk reaktioner runt mig när jag säger jag har en engelsk bulldog, dom e lata, äter ihjäl sig, en miljon sjukdomar osv osv. Sedan när dom sett henne blir dom paffa över henne Skrattande. Glömmer inte en kommentar- men titta hon kan springa. Ibland vet jag inte om det är okunnigt folk som man träffar på. Undrar så varför inte mina hundar ska kunna springa.

Har även gjort MH (mentalbeskrivning) på min hund och hon klara och gå banan utan och "dö" och fick godkänt skott. hon har ställts ut och fått EXC1 med.

Men som sagt detta är min hund och tycker verkligen att man ska avla fram engelska bulldogar som är av den karaktären faktiskt.

Skickar med en bild på henne när hon sover i soffan på rygg vilket hon nästan ALLTID gör sover på ryggSkrattande

Smullis
5/21/12, 5:45 PM
#34

Fan här med! Söa

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Annons:
PugBull
7/31/12, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Hejsan!

Jag har en Engelsk Bulldogg hane på snart 6 mån <3 Han är den underbaraste! Vi har 4 mopsar oxå, som är hans bästa kompisar, jag tror nästan att han själv tror att han är en mops ;)

Han kommer från Kennel Ascending's i Karlstad

Carlzone
8/16/12, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hejsan mitt namn är caroline. Jag har en engelsk bulldog hona som blir 2 år i januari vid namn zassa. Världens goaste envisaste griis:D Hon har faktiskt en hel del problem. Vecken är hemska att få rena. Opererat båda ögonen (cheeryeye) Hon älskar att springa och busa och gå långa promenader men hon kräks väldigt lätt när hon är andfådd. personlighetsmässigt är hon min drömhund. Hon kan inte leva utan mig och jag kan inte leva utan henne. Hon tvättar våra katter och leker mamma åt dem. hon är en tiggarhund! fråga mig gärna något så kan vi jämföra lite bullisar=) Bjuder på en bild

Luecca
8/17/12, 12:17 AM
#37

Så kul att det börjar bli lite Engelska bulldoggmänniskor här också! :)

Om ni själva eller om ni vet någon som skulle vilja skriva artikel om de engelska bulldoggarna så får ni gärna hojta. :) Tex hur det är att leva med en eller de medicinska problem som finns, avel eller liknande.

Jag är själv inte så bra på den engelska varianten men vill gärna lära mig mer. Glad

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Original_Bulldog
8/17/12, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här har ni hela familjen bulldog :)

Engelsk bulldog ägare som älskar att aktivera och se dem glada och friska ut :)

Kolla in min facebook sida:
http://www.facebook.com/pages/Hundrastarn-i-Bor%C3%A5s/455815671118205

tjiivans
8/17/12, 5:21 PM
#39

#38 Men sicken fin bild! Underbara hundar =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Maadelene
6/13/13, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Här är en till liten tjej :)

Upp till toppen
Annons: