Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 5294 ggr
Thissofie
11/8/12, 2:19 PM

Hur är era Frallor?

En sak som jag funderat på ett tag är ur andra Fralla ägare har det där ute?

Just nu känns det som om man är väldigt ensam när det gäller att ha en riktigt envis och könsmogen ungtupp här hemma som testar en hela tiden och det som man tränat på är helt borta.

Att man är den enda som har en hund som drar mer i kopplet än någonsin förr.

Skäller för att husse och matte står och kramas, skäller för att få uppmärksamhet, skäller för att retas..

Kaxar ihjäl sig när man säger ifrån på skarpen och struntar fullständigt i vad husse och matte säger..

Ibland får jag bara känslan att alla som har Frallor har det superlätt fast det egentligen kanske inte alls är så. Har försökt klickerträna honom, men verkar knappast vara intresserad mer än utav godiset som man håller gömt i handen..

Så det skulle vara väldigt skönt och få höra och läsa andras erfarenheter kring detta med könsmognaden, om ni verkligen har sådan frid och fröjd som det verkar? Det kan nog hjälpa mig en bit på vägen också så man slipper undra om det är något fel på min Griseknoe.

**/ Sofie
**

Annons:
mollymay
11/8/12, 3:03 PM
#1

Jag har inte nån fralla själv… ännu Skäms

Men nästan alla man pratar med säger ju att det är en väldigt envis ras och just när de börjar bli könsmogna blir de små monster som plötsligt glömt bort ALLT dem lärt sig dittills.

Så jag tror verkligen inte att du är ensam om det här!
Hoppas någon annan som har vart i samma sits kan ge lite tips och råd här.

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

emforsgren
9/7/13, 9:26 PM
#2

Hej! Vår frallatik som blir ett den 10 september är precis så där just nu. Jag brukar säga när vi är ute med henne att det verkar som att vi inte alls har tränat någonting med henne. Hon drar i kopplet och hoppar och har sig. och inne kaxar hon upp sig och skiter fullständigt i vad man säger. Hon har hunnit med att både löpa och varit rejält skendräktig (med mjölkstockning och mindre inflammation i ljuvren) så vi hoppas nu att det är bara en övergångsfas och jobbar stenhårt med att träna henne. 
Ser att tråden inte är så ny, men hur gick det?  har han/hon lugnat sig? Och har du några tips? :)

/ Emma

Upp till toppen
Annons: