Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 3773 ggr
danny_dp
2013-07-14 21:36

Hur Tar Man Hand Om En Valp? ( Fransk pitbull)

Hejsan, Min Kära hustru och dotter gjorde en adrenalin köp och köpte en freansk pitbull valp i spanien.

dom har fixat pass, chippat den samt gett all vacination för att den skall komma till sverige.

enligt vad dom har blivit tillsagda så får den inte gå ut dem närmaste 3 månader just för att hålla sig ifrån all virus samt bakterier som finns un när det är liten.

jag behöver veta, hur det går det att ha en sådan valp i svea rike och vad som behöver tämnka på så att de blir uppfostrat på väl sätt…

vart kan man gå på kurser för mig samt familjen för att kunna ta han om en valp???

hur många gånger behöver jahg gå ut med den så att den kan hålla sig rumsren samt att den kissar så fort man går ut med den och inte kissar när man är hemma…

vad är det för mat som man skall ge den un när han ör en valp?

valpen skall antingen heta Tequila eller att man säger Fe-ucho.

 ( Fuling på spanska )

jag behöver all tips som ni är redo att ge…

MVH Daniel Portillo // Väktare på heltid

Annons:
Caracara
2013-07-14 21:53
#1

Hej! Jag har en Golden som är 11 år, och jag gick ut med honom när jag fick hem honom och då var han 8 veckor… Och han är väl vaccinerad mot de vanligaste sjukdomarna? Du kan ju ta det lite lugnt första tiden, ta korta promenader, håll honom ifrån andra hundar, och bär honom uppför trappor eftersom man ska vara rädd om lederna när den är så liten! Kissa kommer han göra tid och otid. Men du ska gå ut med honom så fort han vaknar efter sin tupplur, även kanske nattetid.. och du ska gå ut med honom så fort han har ätit. Och du kan gå ut med honom även om han inte visar på att han är kissnödig… Det kommer bli en kul tid, och du lär känna din hund! När han blir större är det en daglig längre prommis, och 3 kortare prommisar,och en massa bus och gör såna övningar som gör att han får använda huvudet! Lycka till!

Djurälskaren87
2013-09-22 15:25
#2

har ni fått hem valpen ännu?=)

[Bullen300]
2013-09-29 13:45
#3

får man fråga vad Fransk pitbull är för ras?

vallhund
2013-10-02 02:09
#4

Vadå inte få gå ut på 3 månader? Skall den vara i hemkarantän? Då måste du typ bo på landet o ha ganska stor inhägnad tomt o detta skall ske i samarbete med Länsveterinär o djurskyddet på Länsstyrelsen. Har den pass o alla vaccinationer är i ordning skall det inte vara några problem, men börja med att ta hunden till vet o få den genomkollad.

Det finns ingen ras som heter Fransk Pitbull, har du några bilder på valpen?

Här kan du läsa en del om hundar o hundhållning:
http://www.asashundar.se                                          
http://www.dogma.nu/Aartiklar
http://www3.shellkonto.se/lollo/dogsiteartiklar.htm

Oj, såg att det var en jättegammal tråd!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: