Annons:
Etikettallmänt
Läst 4663 ggr
ChinemysReevesii
2014-02-12 23:34

OEB

Kommer strax att flytta och då vill jag skaffa min första egna hund.Jag har funderat mycket på OEB.Men blivit fundersam efter att läst runt lite på nätet.Jag är upp vuxen med Dobermann,schäfer,karelska björnhundar,tax och Dansk/Svensk Gårdshund.Gått diverse hund kurser inom skolan(jag är djurvårdare) och praktiserat på hunddagis ibland.Man ska inte skryta om sina erfarenheter för man kan bli överraskad ochså och det var inte alls menat så men iallafall stötte jag på en sådan och blev fäst.Nu är jag rätt delad pga att det inte verkar finnas seriösa uppfödare.Tittar själv på blocket och ser olika valpar med samma föräldrar osv.Men rekomenderar ni OEB som första egna hund?

Annons:
Sugar Mist
2014-02-12 23:36
#1

Om man vill ha en ras där hälsan är extremt kass, sure bacon, kör hårt!

-

ChinemysReevesii
2014-02-12 23:39
#2

Jo det är ju lite det jag tänkt på ochså.Men sedan finns det ju inga friska hundraser heller.

Sugar Mist
2014-02-12 23:42
#3

Men dom flesta är friskare än oeb

-

ChinemysReevesii
2014-02-12 23:46
#4

Dom flesta är väll friskare än alla bulldoggs?

TanjaW
2014-02-15 14:49
#5

Vi funderar oxå på en OEB. Framför allt min man. Om jag hade fått välja hade det blivit en till Fransk Bulldogg istället:) Jag håller med att det finns många oseriösa uppfödare. Vissa kennelnamn känns som ett skämt.. Det finns en kennel i Kristianstad som verkar seriös. Min man har läst på mkt om OEB och rasen känns mkt friskare än t ex EB. Annars kan man köpa valp i Tyskland där det finns fler uppfödare av renrasig OEB. Vi tänkte själva ta kontakt med kenneln i Kristianstad.

ChinemysReevesii
2014-02-20 00:37
#6

Ja jag brukar titta på Blocket ibland men då ser jag valpar som jag ej sett förut men däremot har jag  i stortsett alltid sett ena förälderns namn när dom lagt upp annonser på andra valpar och detta sker ganska ofta.

Annons:
chade
2014-03-11 19:13
#7

# är det Crowned som håller till i Kristianstad?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

vallhund
2014-03-12 00:51
#8

Det är svårt att hitta seriösa uppfödare av raser som inte registreras av FCI/SKK eller andra seriösa stambokförande klubbar så som JRT of GB eller ISDS för att nämna några exempel.

OEB är en väldigt ny ras, namnet till trots.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: