Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 3857 ggr
Bulten2014
1/4/15, 9:52 AM

Simma??

Hej!! Har en fransk bulldog som är 11 veckor. När vi fick hem honom så upptäckte vi hatt han bajsar väldigt ofta och att de är blod i. Uppfödaren rek en avmaskning till sa oxå att förfaller ofta kan få stressmage någon som upplevt nåt liknande och va gjorde ni då?? Mvh A.

Annons:
Bulten2014
1/4/15, 9:53 AM
#1

Sorry glömde fråga om dessa små liven kan simma?? A.

Aristarcos
1/4/15, 10:03 AM
#2

Min första fråga är det en svensk hund, utesluta smuggelvalp med sjukdom? En valp med blod i avföringen låter inte bra…

Jannis
1/5/15, 5:19 PM
#3

Somliga kan simma och andra kan inte. Min 7-årige hane kan inte.  Han vägrar att gå ut på bryggor och isbelagda sjöar vilket ju är mycket klokt och detta har han gjort ända sen han var en liten valp. Fick t. o. m. träna honom att gå över en vanlig bro som går över vatten och än i dag när han måste gå över en bro,  så går han väldigt försiktigt och håller ryggen  så lågt som möjlig och känner sig förfärligt osäker.

Han har fallit i vattnet en gång och det var när han som unghund skulle ta en närmare titt på ett par Kanadagäss och hoppade ut på isen som inte bar eftersom 

den bestod av isbitar som låg tätt ihop och skvalpade i strandkanten. Han sjönk som en sten och jag är innerligt tacksam över att han hade en ordentlig sele på sig så att jag kunde dra upp honom. Ett halsband hade han kanske glidit ur. Bulloggar är ju rejält framtunga och få in vatten i nosen gillar dom inte .  Bäst att ha sele på eller ännu hellre flytväst när man ska kolla simbenägenheten.

Maria
1/5/15, 6:11 PM
#4

Jag har haft två taxar varav den ena inte verkade kunna simma. Han paddlade med sina små tassar och sjönk. Den andre simmade jättebra redan som liten.

Han som inte simmade så bra älskade att  bada och simma när han hade sin flytväst på sig.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: