Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 1583 ggr
[selmatelmaesmeralda1]
10/2/15, 9:35 AM

fråga/dundering

Hej är fransk bulldogg en hund som allergiker kan ha utan problem ? Bara trevliga svar tack

Annons:
vallhund
10/3/15, 9:16 PM
#1

Man får prova sig fram genom att träffa o umgås med hundar av olika raser. Frallor brukar inte nämnas i trådar om allergivänliga raser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Grodhopp]
10/7/15, 10:35 AM
#2

Jag har astma och allergi och kollade nyligen på en bulldogg ute för omplacering, det gick inte alls bra. Tom min sambo som normalt sett inte är allergisk fick utslag! Mamma tål dem absolut inte heller. Men tjejen som hade dem hade också lite allergi och tyckte det gick bra, däremot tålde inte dottern. Så som ovan talare sa: prova! Åk till uppfödare, kennels, kompisar som har olika hundar, kela och ha kläderna på en bra stund så du märker hur det känns! Ta självklart med medicin och andra kläder, är du mkt allergisk ska du nog undvika att utsätta dig för risk I min familj tål vi schäfer bäst men inte korthåriga, fetare pälsar (bulldogg, rottis, stövare etc). Valpar känner jag alltid av oavsett ras. Om jag är sjuk kan jag känna av våra egna hundar också,och då städar jag extra noga.

Upp till toppen
Annons: