Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 1515 ggr
sagah666
2017-11-16 14:00

Hej vad trevligt att få lite respons

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen nu har vi införskaffat en klövjeväska och ska börja träna med den lite smått och se om det fungerar på våran lilla energiska fröken :) har man mycket energi i kroppen så kan det ju vara bra att få jobba av sig den ..så kommer med uppdatering när jag väl fått hem väskan o testat den ett tag..

Jag har förstått att det är väldigt olika hur aktiva /oaktiva frallor är en del av dom är ju riktiga soffpotatisar medans vi fick en hög energisk tyvärr…men det är bara att ligga i med träning och passivitetsövningar, lydnad ..vi ville ha en sällskapshund med låg energi egentligen ….man får inte alltid som man vill:)

Jag tror behårt på att hundar präglas av sina första månader i livet dvs de som har uppfödning av hunden , är det fullt ös hela tiden och man kan springa o härja tills man stupar , det finns staket så man slipper använda koppel, det finns flera personer i hushållet som hjälps åt med hundarna,man har sk fri hundhållning ..

Vi fick våran fralla lite för sent hon var redan nästan fem månader , hade vi fått henne tidigare hade kanske fått en lugnare hund ..

Nu låter det som jag klagar och visst det kanske jag gör lite men måste liksom skriva av mig lite ibland bara…

Våran lilla solstråle gosar gärna hela dagarna , hon är väldigt snäll och tillgiven , lättlärd som få men någonstans måste jag ju sätta en gräns att nu är det bra , måste få min vardag att fungera ..man har ju annat att göra än hålla en hund i tassen …

Tycker det är jättekul att ni med hundar skriver till mig o ge gärna råd o tips det älskar jag :) det är tyvärr bara jag härhemma som tränar och grejar med våran hund …idag har jag tränat lite lugna kontaktövningar , high five, ligg, stanna och kom…vanliga kommandon bara …med köttbullar …funkar bra med annat godis oxå..

Dagens tips till er idag blir att köp en kong o fyll med kex eller mjukost, stoppa in den i frysen först ett par timmar , sedan har ni garanterat en liten kompis som är upptagen med att klura ut hur den ska få ut godsakerna …mycket bra leksak …stimulerar hjärnan bra …istället för tuggben …Ha nu en trevlig kväll ….kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: