Annons:
Etikettfransk-bulldogg
Läst 5036 ggr
sagah666
2017-12-01 10:48

Hur ska jag träna bort felbeteenden ?

Hej på er igen ) Nu har jag provat det mesta för att få bort min frallas felbeteenden men ingenting verkar bita på henne….

En av hennes olater är att ständigt pipgnälla vilket man blir galen på till slut , ignorera funkar inte , att säga schh funkar inte , enda som fungerat är blomsprutan men detta är ju ingen lösning..så finns det någon som har tips tar jag tacksamt emot detta..

Det andra beteendet är att hon ruskar o skakar på sig i tid och otid , det är oerhört frustrerande att ta promenader med hund som ständigt går o skakar sig …detta beteende gör hon för att få uppmärksamhet …har jag lärt mig …hur mycket jag än säger nej ..o tillrättavisar så fortätter hon bara ….

Finns det någon därute som kan hjälpa oss med tips ? ingen verkar förstå sig på min hund vare sig instruktörer eller hundpsykologer …u name it ….hon är fullt frisk…kan jag tillägga, har pratat o sökt info , läst böcker …tyvärr fungerar det inte på min hund …så varje dag känns som ett misslyckande för min del …

kram saga

Annons:
Herveaux
2017-12-01 10:52
#1

Du skriver att du pratat med folk, sökt info och läst böcker, men har hunden varit till veterinär och blivit ordentligt undersökt?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gronstedt
2017-12-01 10:53
#2

Vad har veterinärerna gjort för undersökningar?

Sattyg
2017-12-01 11:28
#3

Det där med att ruska och skaka på sig i tid och otid var ett tydligt tecken på vår förra hunds allergi. Han ruskade för att det kliade, han kunde stanna mitt i promenad eller lek för att ruska.. Så besök en veterinär i första hand för att utesluta fel 😊

Dora 2019
2020-03-05 09:31
#4
Upp till toppen
Annons: