Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikettavel-och-uppfödning
Läst 3534 ggr
Luecca
0

Uppfödare?

Är det någon som föder upp Bulldogg? Det skulle vara kul att höra er historia, om hur ni blev med Bulldogg och hur ni ser på rasernas framtid.

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Luecca
0

Det har alltid varit min dröm att vara uppfödare och hjälpa till att föra en ras framåt.

Vi har i familjen haft Golden, blandras, Korthårig Collie och nu en fralla. Jag är störtförälskad i Frallans personlighet och utseende och det känns som att jag hittat min ras…

Vi har vår hund på foder och det ska bli jätteroligt att få följa henne nu när hon ska bli mamma (så småningom)

chigak
0

Jag kommer att föda upp Fransk bulldogg. Jag har ansökt om kennelnamn och väntar besked nu i mitten på Juni om det är klart. Vi har en tik idag som är 1år och om hon klarar de tester som finns och går bra på utställning kommer vi avla på henne. Om det inte passar med henne så kommer vi se oss om efter en ny tik till aveln och så får vår Humlan vara en glad sällskapshund.

Vi hade träffat en fralla hos en bekant och föll pladask för rasen. De är så charmiga och knasiga men samtidigt så vänliga och mysiga. Men helt klart envisa om de sätter den sidan till allt det gillar vi. Sen tycker jag de är lagom stora också. Sen att Humlan är morgontrött till tusen precis som jag själv är ju bara en bonusSkrattande

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ber om ursäkt om jag kapar tråden lite. Men undrar om det finns någon bra uppfödare i Göteborg? :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Luecca
0

Jag vet bara en och det är Öbarnas. De finns på Rörö, utanför Göteborg. De finns ju lite andra i hyffsat närområde så som Hagabergslidens i Fjärås, Grande Bull's i Skeppshult och Mandelblommans i Vetlanda.

Om de är bra eller inte det vet jag inte. Flört Jag skulle tipsa att du inte tittar så mycket på avstånd utan att du och uppfödaren får bra kontakt. Maila till lite olika och presentera dig och din familj och se vilka svar du får.

Vår Brittan åkte tåget ner från Stockholm så allt går… Flört

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4  Tack för svar! Glad En valp är inte aktuell förrän om några år, men det blir eventuellt en flytt upp till Göteborg nästa år. Så tänkte om det fanns någon uppfödare där som man kunde hälsa på hos.

Tack återigen!

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Luecca
0

#5 Varsegod! Kolla rasklubbens hemsida under uppfödare så kan du säkert hitta fler. Jag tror det finns några till som är rätt nya inom rasen. Kan ju vara värt att hålla koll på…

Hör av dig om du vill träffa Brittan, världens bästa Fralla… Flört Vem vet, om några år kanske jag är uppfödare Skrattande