Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikett: allmänt
Läst 4981 ggr
emmajensennn
0

Veckans Bulldog! ♥

Hejsan! funderar på att starta upp denna tråden nu…Obestämd

Den handlar om att man ska lägga ut sin Bulldog hona/hane och skriva: Namn, född + kort beskrivning

efter det väljer JAG ut 5 finalister och Måndagen (början av nästa vecka) kommer vinnaren presenteras! Tungan ute

så komigen, lägg ut just DIN Bulldog så kanske den vinner Flört

You can't make a rainbow without a little rain

pinku
0

En liten fråga bara, måste den vara renrasig?

emmajensennn
0

#1 Nej det måste den inte, bara det är minst 50% Bulldog :D

pinku
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Isåfall vill jag nominera Sigge! Sigge är åtminstonde 50% fransk bulldog. Jag vet inte vad hans pappa var för ras, men eftersom Sigge är en koloss på 20 kg, misstänker jag att han inte är renrasig. Han är en omplaceringshund, då hans första husse blev allvarligt sjuk, sedan hamnade han i ett tillfälligt hem som sålde honom på blocket, där min kompis köpte honom. Sedan fick hon barn som terroriserade Sigge så han fick flytta hem till mig, och hos mig får han stanna så länge han vill! Han är en fantastisk hund med otroligt stabilt lynne, älskar alla människor och hundar. Han är mycket aktiv och lättlärd, men han tänker inte gå ut om det regnar! Där går gränsen.

Luecca
0

Mkt bra idé! Glad

Brittan har vi haft sedan förra sommaren. Hon är 2 år och vi har henne på foder.

Hon älskar allt och alla och måste nog vara världens lättaste hund att ha och göra med. Snarkar en hel del (liiite för mkt ur rassynpunkt enligt min personliga mening) men det är ändå otroligt charmigt. Folk vi möter ute tror hon morrar, helt vansinnigt. Skrattande Annars så charmar hon alla!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

tjiivans
0

Elsa är född 2011-03-10 och en liten oturshund.
Hon är foderallergiker och var nyss inlagd i två dygn hos veterinär för magsjuka som blev inflammation i tarmarna, diarré och vätskebrist.

Trots allt så är hon världens mest positiva tjej (förutom när det gäller regn och snö) Hon älskar allt och alla och är lättlärd och rolig =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

emmajensennn
0

Söta allihopa! Vill påminna er; har ni mer än 1 Bulldog så delta med dom också :D Större chans att "vinna" "tävlingen" då ;)

[MissCaandy]
0

Här är Chessi! Hon är nu 10 månader gammal och helt underbar! Pinnar och att gå lös i skogen är det bästa hon vet. Hon har också haft otur, hon har exsem och magkatarr. :( Men trots det så är hon ALLTID glad! När vi får besök springer hon runt i hela lägenheten och välter iprincip allt i hennes väg, hoppar upp på soffryggstödet och ner igen o.s.v. När vi ska sova så växlar vi med att vara varandras kuddar. Hon brukar oftast sova med sitt huvud på mitt. Och hon kissar fortfarande på sig av glädje när jag kommer hem från skolan.. ;)

emmajensennn
1

Nu är tävlingen avskutad! Efter detta inlägg kan man lägga in nya bidrag ;) Det var inte lätt att besluta för alla vovvarna var så fina så! men här är era resultat:

1.a Platts fick:

Beskrivning av ägaren:

Elsa är född 2011-03-10 och en liten oturshund.
Hon är foderallergiker och var nyss inlagd i två dygn hos veterinär för magsjuka som blev inflammation i tarmarna, diarré och vätskebrist.

Trots allt så är hon världens mest positiva tjej (förutom när det gäller regn och snö) Hon älskar allt och alla och är lättlärd och rolig =)

2.a platts fick:

Ägarens beskrivning:

Isåfall vill jag nominera Sigge! Sigge är åtminstonde 50% fransk bulldog. Jag vet inte vad hans pappa var för ras, men eftersom Sigge är en koloss på 20 kg, misstänker jag att han inte är renrasig. Han är en omplaceringshund, då hans första husse blev allvarligt sjuk, sedan hamnade han i ett tillfälligt hem som sålde honom på blocket, där min kompis köpte honom. Sedan fick hon barn som terroriserade Sigge så han fick flytta hem till mig, och hos mig får han stanna så länge han vill! Han är en fantastisk hund med otroligt stabilt lynne, älskar alla människor och hundar. Han är mycket aktiv och lättlärd, men han tänker inte gå ut om det regnar! Där går gränsen.

3.dje platts fick:

Ägarens beskrivning:

Här är Chessi! Hon är nu 10 månader gammal och helt underbar! Pinnar och att gå lös i skogen är det bästa hon vet. Hon har också haft otur, hon har exsem och magkatarr. :( Men trots det så är hon ALLTID glad! När vi får besök springer hon runt i hela lägenheten och välter iprincip allt i hennes väg, hoppar upp på soffryggstödet och ner igen o.s.v. När vi ska sova så växlar vi med att vara varandras kuddar. Hon brukar oftast sova med sitt huvud på mitt. Och hon kissar fortfarande på sig av glädje när jag kommer hem från skolan.. ;)

Grattis till er som vann! Även om inte just du vann, kan du ställa upp igen och det betyder INTE att jag inte gillar just din hund för jag gillade alla! alla hade sin egen charm ;) Dock får inte hunden som kom på 1.a platts ställa upp denna vecka, men veckan efter det :D Man får heller inte tälla upp med samma bild ;)

Lycka till! ♥

tjiivans
0

Oj vad kul!

Tack =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

emmajensennn
0

#9  Hällsa Elsa ;)