Ev. magkatarr :(
Min fralla har bajsat blod i snart ett halvår. Vetrinären här där jag bor har bara sagt att "eftersom hon har mycket diarée så är det därför, inget farligt! bara spruckna blodkärl." Hon har lugnat mig med det flera gånger. Nu när jag har bytt foder så har diaréen minskat men blodet är kvar!
Nu ska jag byta vetrinär. Ringde en annan och hon sa iprincip att det var akut för att det kunde vara magkatarr som blivit kronisk för att det har hållt på så länge. På tisdag ska vi till vetrinären och lämna in bajs och blod. Om hon har magkatarr så måste hon ju haft jätte ont i magen hela tiden! Jag har själv haft det och det är hemskt :(
Stackars, stackars lilla tjejen.. Känner mig så dum nu! Ibland önskar man bara att dom kunde prata med oss.
Usch va hemskt, stackarn! :(
Förstår att du känner dig dum, men du har ju bara följt vad veterinären har sagt, så det är ju inte ditt fel! Men man känner sig ju alltid skyldig ändå… Uppdatera gärna hur det har gått med proverna

förstår hur du känner dig men du är allt annat än dum, anledningen till varför man går till vetrinären är ju för att dom ska veta sådant som vi inte vet, inte tvärtom..
Visar det sig att det är magkatarr så tycker jag absolut att du ska anmäla din gamla vetrinär så det inte händer igen, även om det är både jobbigt och svårt.
håller tummarna för dig och lilla tösen!
Tack!
Hon har fått tabletter mot magkatarr och kortison till öronen och ryknorna, samt en speciell örontvätt i väntan tills vidare i väntan på alla provsvar. Dom tog så sjukt mycket prover och jag tackar världen för att det finns försäkring kan jag lova!
Öronen får man inte röra så det är skitjobbigt att hålla på med hela tiden. Men jag brukar ge mag-tabletterna som belöning. Hon tar emot dom, haha. Först rynkar hon hela ansiktet när jag tar rynkorna och försöker smita när jag tar öronen. Sen grimaserar hon när hon äter tabletten. Lilla gumman alltså. Att hon ens tar emot något äckligt som belöning? Där har vi tur!
Hon får bara äta allergifoder för sin hud också. Måste sluta med ALLT godis inkl. tuggben och allt. För att se vad hon kan vara allergisk mot. Där har vi också tur att hon uppskattar leksaker som belöning lika mycket som godis.
Efter provsvaren ska vi förmodligen göra ultraljud på magen och ev. gå ner med kamera för att se så att allt är helt. Tackar försäkringen igen!
Nu ska min lilla tjej bli frisk! Och det ska vi se till.
Något som är roligt är att hon fick precis samma tabletter utskrivna mot magkatarr som jag fick förut. vart lite schockad haha.