Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikettfransk-bulldogg
Läst 5510 ggr
mirrealfy
1

hej

hej jag heter mirre och ska köpa hund då jag älskar hundar. jag blev kär i dom franska bulldogarna. om ni har någon bra sida att dela med sig om. och om ni skulle kunna dela med er om lite info så skulle det va jätte bra

mvh//den nya franska bulldog älskaren

[MissCaandy]
0

Här hade ingen svarat såg jag!

Gå in på google och sök på fransk bulldog så kommer det upp mycket. Vad är det du vill veta mer specifikt?

Köp
Det är dyra hundar och man ska vara väldigt noga med upppfödare för att få en frisk valp. Var 100% på att det inte är smuggelhund du köper t.ex. Kan vara lång väntetid på att få en valp.

Betéende
Dom kan vara väldigt envisa. T.ex. vägra gå ut när det regnar. Ofta behöver dom jacka på hösten/vintern då dom har tunn päls.
Dom kan vara väldigt hoppiga och ska upp i ansiktet och pussas ofta. Dom gör väldigt mycket knäppa saker man skrattar åt.

Sjukdommar
Dom blir lätt dåliga i magen och får rinniga ögon. Får lätt exsem i huden. Blir lätt anfådda vid lek med andra hundar.

Aktivering/Motion
Min tik älskar att vara ute och springa i skogen. Hon skulle kunna springa i timmar. Hon älskar både vatten och snö. Dock inte regn. Hon är inte svårare att lära enkla trick än vilken annan hund som helst.

Hoppas det hjälpte lite på traven! :)

ajik
0

frallor är helt klart den bästa rasen ;) du får gärna kika in på min blogg som handlar om min fralla Majken på tre år :) http://majkens.blogg.se

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

[MissCaandy]
0

Oh, ja! Har aldrig träffat så bra hundar i så kompakt format ;)

mirrealfy
0

oh jag vill ha en sån men hur är det med dom om man är ute 24 /7 på sommaren? gillar dom att bada?

Hayley
0

#4 rekomenderar dig isf att barrikera dig med tonvis av vattenflaskor så du kan kyla ner den när det börjar bli varm och solen ligger på. Min gris är inte alls förtjust i att bada, han är en duch-hund ;) men när det blir för varmt om dagarna så brukar jag hutta ner honom i vattnet mot hans vilja så han får svalka av sig. Frallor är välldigt känsliga mot värmen vilket betyder konstant uppkoll av dem och korta promenader under sommarhalvåret.

mirrealfy
0

åå vad dåligt jag tyckte ju om den rasen

[MissCaandy]
0

Se till att vara i skuggan med mycket vatten så du kan svalka av den. Jag vet flera frallor som älskar att bada och simma!

ajik
0

Frallan tycker inte om när det är för varmt. Skugga, mycket vatten och ett kyltäcke eller liknande. (:

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

mirrealfy
0

ehh jag kommer någ inte kunna ha en sån buhuuuuuuuuuu för jag är ute och hoppar hela tiden

Luecca
0

Vår Brittan älskar att ligga i solen och sola men så fort hon ska röra sig så orkar hon inte inte många minuter. De mår bäst när de får välja själva, och som sagt tidigare, inga långpromenader.

Du får helt enkelt göra en lista med vad du vill ha i en hund och så Frallans för- och nackdelar och se vilket som överväger. Eller också kanske det finns en annan ras som stämmer in bättre.

Min personliga åsikt är att det inte finns någon ras som stämmer in precis. Man får prioritera helt enkelt. :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

mirrealfy
0

ok

Smullis
0

Bra fakta

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡