Naturediet Färskfoder
Hej allihopa!
Jag sitter i skrivande stund och jämför, analyserar och funderar över Naturediets färskfoder. Min hund äter i nuläget Eukanuba Dog Daily Care Sensitive Skin. Jag bytte för ca 2,5 månader sen till detta foder då han blev allergisk mot RC Mini Adult, fick ett himla angrepp av finnar och pormaskar och började dessutom klia sig mer än vanligt i öronen.
Han funkar idag relativt bra på Eukanuba men ju mer jag läser om Naturediet desto med övertygad blir jag om att det är ett bra foder. Det innehåller minst 60% kött, är helt glutenfritt, fritt från konstgjorda ämnen och konserveringsmedel, samt är en certifierad holistisk produkt. Det innehåller dessutom Omega 3 och 6.
Tror ni att detta foder skulle passa bra till min kille? Han har som sagt vissa problem med hunden, har dock blivit bättre. Av RC var han i stort sett konstant lös i magen. Nu när han äter Eukanuba är han oftast bra i magen. Han är en periodare så vissa gånger är han väldigt kräsen och ratar maten, är därför väldigt bra om ni kan tipsa om vilken sort som är mest smakfull. Jag vill ha ett färskfoder då han verkligen slukar sin mat, och jag vill att fodret ska vara holistiskt.
Nu vill jag höra era synpunkter om det här fodret, både bra och dåliga. 
Jag har ingen erfarenhet av Naturdiet faktiskt.
Jag har tidigare provat Klass till hundarna och jag var jättenöjd med det som foder men tyckte korvarna var svåra att förvara i frysen. De tog lite för mkt plats.
Nu hade vi en hane här hemma ett par veckor och han åt Fodax. Det är ju platta "hamburgare" och är därför mkt lättare att förvara!
Brittan (och även min andra hund) äter Magnussons idag och Brittan är väldigt bra i magen och fiser nästan ingenting. När jag provade Fodax på henne så kom fisarna tillbaka litegrann men jag tycker ändå att det är ett bra foder som jag förmodligen kommer börja med så fort vi får en större frys. 
Har du gjort någon jämförelse med Naturdiet och de övriga färskfodren?
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Jag har jämfört med VoH och ser inte så stor skillnad på dem förutom proteinmängden (som jag tycker är för hög på VoH) och fettmängden. Samt att Naturediet är mycket lättare att förvara pga de platta förpackningarna. Texas har fått en förpackning Naturediet i samband med medicinering efter kastration och han verkade älskade fodret. VoH finns till skillnad från Naturediet inte på animail, så därför funderar jag på att köra på Naturediet. Köper kattmat och sand från animail så det vore ju smidigt att få ner fraktkostnaden på det sättet, dessutom är det ju otroligt skönt att få sakerna levererade till dörren :)
Har kollat på Fodax men tycker att dom har för stora "bitar". Min kille är en chinese crested och äter inte mycket till varje måltid. Även det är en anledning till varför jag mest fastnat på Naturediet, en sådan förpackning skulle räcka minst två dagar för honom. Kostnadsmässigt kommer det inte skilja så mycket i månadskostnad, men priset kvittar egentligen. Huvudsaken är att jag hittar det perfekta fodret för honom :)
Ska också testa dessa
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡