Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikett: fransk-bulldogg
Läst 28610 ggr
[Nalle-]
8

Bulldog och allergi

Jag vet att det här med allergi är väldigt individuellt, men jag tänkte att jag skulle fråga ändå. Kanske finns det ändå något litet samband.

Flera i min familj är allergiska mot pälsdjur, men ändå minst mot hund. Vi har en lhasa apso blandning som vi klarar utan problem. Min mamma har länge varit sugen på en mops, men efter att ha hört en del dåligt om rasen så vänder jag nu mig till fransk bulldog i stället.

Fäller frallan mycket hår? Dreglar mycket? Påminner pälsen om tex boxer? Är det någon här inne som är allergiska mot hund och tål frallor, eller någon som brukar tåla hundar men inte frallor? 

Troligtvis kommer vi ändå att köra på ett säkert kort, som pudel, när vi väl köper en till hund, men jag ger det ändå ett försök Glad De är ju så charmiga!

Jennix
2

Jag är mest känslig för håren, och det har varit problem när hon (jag har haft en fralla boende hos mig i nästan ett år) fäller mycket. Olika perioder.

Men ja, jag kände av det tyvärr, annars hade jag kanske behållt henne. Rynkar på näsan (eller ja, det hade jag inte kunnat ändå pga annat men…det var en orsak)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hayley
1

tja nu i höst har gibson fällt otroligt mycket, alla svarta kläder är numera beiga -.- men han är helt dreggelfri (tack och lov), vet inte om dom påminner om boxer (har varken haft eller träffat någon).

Dock kan jag säga att jag har pälsdjursallergi men har inte reagerat alls på gibson än. brunstiga illerhanar i samma rum som jag och jag ser ut som en uppsvälld, röd version av alice cooper, men inte ett enda tecken än på att jag skulle vara allergisk mot gibson och jag har haft honom sen augusti förra året. så jag fortsätter att vänta på en reaktion..katter reagerar jag ganska snabbt på, samt långhåriga hundar…träffa en fralla uppfödare och gosa ner dig ordentligt, riktigt snusa in dig i pälsen och låt alla hundar vara omkring dig så märker du ganska snart om du är alergisk eller inte =)

[Nalle-]
2

Tack för era svar! Glad

Jag har pratat med ägare av frallor och hundar med liknande päls och tyvärr verkar det ju som att de fäller väldigt mycket. Och det brukar inte alls fungera för mig Obestämd Men det finns ju andra raser att välja bland! Synd bara att frallor ska vara så fruktansvärt bedårande.

Smullis
2

Undrade också detta

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡