Elsas kompisar
Gud så söt hon är! :D
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Visst är hon! Det säger alla vi möter ute också. Min lilla gris.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Hon är jättesöt!!
Ser fram emot att träffa er någon dag!
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Får jag fråga, varför har ni kackerlackor ? 
Kackerlackorna på bilden är stora väsande som heter Gromphadorhina oblongonata. De är säkert åtta cm långa. Vi har andra sorters kackerlackor också.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Och anledningen till att vi har det ( missade att skriva det innan ) är för att vi ( sambon egentligen ) har dem är för att vi huserar ett helt gäng fågelspindlar hemma. Men dessa kackerlackor är inte mat till spindlarna utan de är husdjur de med. Och nu när vi precis flyttat har vi ett eget rum till alla djur, terrarie rummet. Jag är mer inne på katter och hundar..
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Men varför har man insekter som husdjur? 
Jag menar, tycker ni dem är vackra/fina att se på eller håller ni på med dem? Minns att jag såg ett youtube-klipp där en kackerlacka var klickertränad, haha.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Den frågan får vi ofta.. Hahaha..
Vi brukar svara att det är samma sak som att ha akvarie. Något fint att titta på och det är rofyllt att pyssla med. Vi har nästan som en liten regnskog hemma med massa växter och terrarier. Särskillt där vi bodde förut med alla djur i vardagsrummet. Nu har de fått ett eget rum.
Sedan är det inte mitt intresse, utan sambons. Så jag kan faktiskt också undra ibland. Fast jag tycker att det kan vara väldigt intressant och kul att grejja med dem.
Han sa ja till att skaffa hund för att jag sagt ja till alla spindlar, så jag är nöjd och nu älskar han hunden lika mycket som jag gör =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Lite häftigt är det ju. Men jag skulle aldrig kunna sova om nätterna om jag visste att det fanns spindlar och insekter i rummet bredvid, haha nej fy vad läskigt 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Elsa är verkligen söt! 
- Mvh Emma
#12 Elsa tackar och bockar =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
#11 Många är väldigt äcklade av dem men samtidigt väldigt intresserade. Jag tycker de är fina och titta på alla spindlarna och småkrypen, men vill inte gärna ha dem på mig.
Vid ett tillfälle hade sambon råkat glömma att stänga hos några av kackerlackorna och jag hittade en i håret på mig själv, det var lite nasty.
Som tur var hittade både katterna och Elsa de andra som var på rymmen.
Har bara hänt en gång..
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
söta :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡