Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikett: aktiva-bullar
Läst 7206 ggr
Luecca
0

Aktiva Bulldoggar?

Jag är nyfiken på om det finns någon som tränar med sin Bulldogg? Är de för envetna eller går det? Tungan ute

Jag är lite sugen på agility och viltspår… :)

/Luecca

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Luecca
0

Jag kom på en sak till, finns det någon här som gått MH med sin Bulldogg?? Det är jag riktigt sugen på! Tungan ute

chigak
0

Än så länge har vi bara gått valpkurs med våran fralla. Men jag planerar att gå fler allmänlydnadskurser och senare funderar jag på agility. Jag får ju säga att det är inte helt lätt med träningen med våran fralla. När vi gick valpkursen med henne så fick jag henne inte att sitta en enda gång, det var ju snö och kallt om rumpan så hon bara tittade på mig med en blick som sa: gör det själv Skrattande

Om hon inte känner för att göra något så gör hon det helt enkelt inte. Har inte hittat den ultimata belöningen än heller så det gör det svårare att motivera henne. Men skam den som ger sig…

Luecca
0

Ja det där känner vi igen… Brittan är envis som jag vet inte vad Skrattande Hon är ett matvrak iofs så jag skulle nog kunna motivera henne men det skulle ju inte gå att lita på att hon gör nåt ändå. Vill hon inte så vill hon inte liksom…

Har du provat det mesta i matväg?

chigak
0

Ja jag har provat massa när det kommer till mat/godis. Hon kan rata allt från vanligt hundgodis till köttbullar och rått kött om hon är på det humöret. Jag tror hon är mer lekmotiverad men försöker hitta rätt lek som verkligen motiverar henne.

Luecca
0

Hmm då är det lite svårare…

Jakt kanske? eller kamp? När jag tränade lydnad eller bruks med min Collie så fick hon ofta efter ett avslutat moment kampa med min jackärm… Förstör jackan men det var en väldigt bra belöning för henne. Skrattande

ajik
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har gått lydnad och agility med min fralla :) tävlar i agility och det går superbra. kom fyra i hopp i växjö förra helgen och nia i agility, trots värmen!

här kommer en bild på Majken :)

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

Luecca
0

#6 det var inte dåligt! En följdfråga då, har du träffat på någon annan med Fralla inom agilityn? Är det svårt att motivera Majken eller tycker hon det är roligt i sig själv?

Jag kan tänka mig att en Fralla skulle bli lite förtjust i just springmomenten men hur är det med hindrerna… Svårmotiverad, lätt?

Jag måste prova med Brittany nån gång! Skrattande

ajik
0

majken skakar tänderna när hon ser agilitybanan, hon älskar alla hinerna :) hon är inte alls svårmotiverad. jag brukar ta med hennes fotboll som hon älskar över allt annat som belöning.

jag har aldrig träffat en fralla på agilityn. men det är de som är det roliga.. de flesta tror att frallorna är soffhundar, men icke! känns helt suveränt att vinna över sheltisarna ;)

Tittiman
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en fralla tjej på dryga 1,5 år och vi ska tävla i lydnadsklass 1 för första gången nästa helg!Skrattande 

Hon älskar att träna och är inte alls svåtmotiverad. Har man ngt att kampa med, som belöning, så blir hon hur lycklig som helst!

Vi tränar lite agility också och så småningom kanske det blir tävling även där. Hon blir som tokig av lycka när det är agilityträning på G!

Chilli10
0

#9 Vad roligt! Lycka till :D

Hayley
0

min Gibson körde stenhårt på omvänd psykologi (alltså JAG säger sitt och han säger: okey sätt du dig ner) fram tills jag skaffade mig en klicker. Trodde på fullaste allvar att det var omöjligt att lära honom något alls, men med en klicker lära jag honom sitta på fem min. så fort jag rör vid klicker så blir han på helspänn och inväntar kommando =) kanske något att prova? funkar det på gibsson som körde stenhårt på att vinna soffliggar SM så är det värt ett försök =)

Eywa
0

Jag har inte en fralla än, men när jag skaffar en tänker jag köra stenhårt på att tävla i rallylydnad. Vi kommer även träna WP och agility som aktivering men om gubben är duktig kanske det blir lite tävlingar i dom grenarna också :)

Tittiman
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11 Kul att klicker funkar för honom också! Det kör vi med och det går kanon! :D

(Det blev faktiskt ett 1:a pris och en andraplats i söndagens tävling! :) )

Chilli10
0

#13 Vad roligt, grattis! :)

Luecca
0

#13 Vad roligt! Stort grattis!! Skrattande

B är ju matfixerad till tusen så klicker hade nog funkat kanon på henne…

Chilli10
0

#15 Testa det då! :) Jag tycker det är en jättebra metod :D

Quickgoold
3

Jag har gjort MH på min bulldog och enligt rasklubben så e min den ENDA i sverige 2011 som gjort det. så hon har ett godkänt mh med godkänt skott=)

Kan väl säga att lydnaden sitter där med och fundererar om man ska ut och testa och tävla en gång=)

Kommer även göra MH med dom andra bulldogarna när dom fått in åldern då jag tycker det är jätteviktigt.

Luecca
0

Det skulle vara jätteroligt att få se hennes MH! Låter jätteintressant!

Skulle vilja göra det på B också. Tänker även prova lite agility och lydnad framigenom men just nu så får allt vänta då hon förhoppningsvis är dräktig. Glad

Chilli10
0

#18 Åh vad skoj med valpar. :D Hoppas det har tagit sig!

pinku
0

Jag har hört att frallor har för dåliga ryggar för agility, att de inte ens ska gå i trappor! Är det en myt? Jag är ofta hundvakt till en fralla och har inte vågat låta honom gå loss på en lokala agilitybanan, men jag skulle gärna vilja, för jag tror att han skulle tycka det var jättekul…

ajik
0

#20 Det har jag aldrig hört.. och Majken har inga problem alls men det kan ju också bero på att hon är en ganska liten fralla :)

Chilli10
0

#20 Frallor kan drabbas av diskbråck. Jag vet inte om det kan vara det nån har fått det ifrån?

Vi fick avliva vår fralla då hon fick diskbråck. En vän som har fralla försökte regabilitera sin efter det, och det gick bra. Sedan fick hon diskbråck igen. Då valde hon att avliva henne.

pinku
0

Ok, jag ska höra med hans ägare… Han bor permanent hos mig nu, men hon äger honom fortfarande, ska höra vad hon tycker. Han skulle verkligen älska agility, det är jag övertygad om! :)

Chilli10
0

Du kan läsa en del om diskbråck på frallor här:

www.friskafrallor.info
NiklasTyreso
0

Har någon prövat prövat weightpull med frallor?

En så muskulös hund med så låg kroppsvikt borde kunna imponera genom att dra många gånger sin egen vikt.

Chilli10
0

Jag vet flera frallor som har varit eller är aktiva inom weightpull. :)
Och ja, den låga tyngdpunkten kan vara till fördel. :) Så även för engelsk bulldogg. :)

Här är frallan Doris innan drag. :)

Chilli10
0

Engelska Bulldogen Hulda bulldozar fram på WP-banan. :)
Hon vann viktklassen -30 på tävlingen då denna bild är tagen.

NiklasTyreso
0

Verkligen kul att se att frallor och eng bulldogs funkar i wp!

Chilli10
0

#28 Ja, absolut! :D