Löp
Jo, det är såhär att jag har en Fransk bulldogg tik som nu är 1 år och fem månader.
Saken är den att hon har inte löpt än.
När jag rådfrågat veterinären har de mest sagt att hon har väl löpt utan att jag märkt det då, men det har jag svårt att tro då hon hela tiden är nära mig och sitter på textilier som man borde se fläckar på.
Till saken hör att han är allergisk och har gått på kortison sedan hon var ett halvår och jag funderar på om det kan ha segat ner hennes utveckling.
Är först nu hon visar tecken på att bli könsmogen och verkar vara i spökåldern..
Vad tror ni, är det bara jag som nojjar eller borde jag stå på mig för att få henne ordentligt undersökt?
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Hej!
Jag ringde till veterinären för ett tag sedan för att höra lite om kastrering då jag nog vill kastrera Lovis i framtiden. Det jag undrade var när man ska kastrera eftersom jag hört olika.
Veterinären sa att man oftast kastrerar tre månader efter första löpet och att första löpet brukar inträffa runt 6 månader. Hon sa att om det fortfarande inte inträffat när Lovis var runt 9 månader kunde jag komma in med henne och de kunde undersöka var i "löpcirkeln" (?) hon var.
Så du kanske kan göra detta?
hej, jo jag har en fråga som jag skulle vilja ha svart på(eller två)
1. hur ser man det bäst om bulldogen(t.ex.)man ska köpa, och inte ha för intryckt ansikte, utställning ska dom ju vara sånna, men det tycker jag är lite plågeri, dom klarar inte av att andas ordentligt.
2. jag är ett stort lordi fan, och jag skulle vilja veta en sak
mr.lordi(sångaren) har en engelsk bulldog(den vanligaste rasen) och jag vet inte riktigt vad den heter, kollade på en hemsida, den som skrev det kunde säkert inte stava det, så h*n skrev:
''mr.lordis bulldog som heter M?rk?'' frågetäcknena stod väll för vokalerna h*n inte kunde. någon som vet vet vad den heter och kan stava det?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Hundar kan ha tysta löp, dvs inget blod, ingen direkt svullen vulva etc, det kan även erfarna tikägare missa.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 Men kan de ha det flera gånger i rad eller jämt?
För jag tycker att Elsa borde löpt minst två gånger nu när hon strax är 1½ år?
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Jag är inte jättebra på det här med löp men känner du en oro för det så kolla upp det! det är jättejobbigt att gå och fundera…
Det låter ju lite konstigt att hon skulle vara "så sen" men det finns en del tikar som bara löper en gång om året så hon kan ju haft ett tyst löp och då stämmer det ju med tiden.
Men det skulle inte förvåna mig om det är korticonet som på något sett stört hennes cykel men kolla med veterinär. Får du inget bra svar så ring en annan veterinär.
När jag har (telefon)frågor så brukar jag ringa iaf 3 olika för att få bästa svaret… ;)
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus