Fralla som vårdhund
Hej, jag är i startgroparna för att köpa mig en lite fralla som ska få bli vårdhund.
Är det någon som har erfarenhet av frallor som vårdhundar och hur det är?
Hej!
Har aldrig hört om någon fralla som är det men det känns som den ultimata vårdhunden! lagom storlek, kan sitta i knät, pussig, glad, tålig och med på allt. Tror det kommer bli suveränt! 
Skulle vara jättekul om du håller oss uppdaterade. När blir du Frallaägare och kommer du utbilda honom/henne på nåt speciellt eller ska h*n "bara" följa med dig till jobbet?
Vår B skulle passa utmärkt som vårdhund. Har faktiskt tänkt på det tidigare… 
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Jag har ingen direkt erfarenhet av frallor som vårdhundar men jag har haft med mig min fralla till mitt jobb på demensboende ett par gånger. Min tjej har skött sig så bra då, hon har suttit i de gamlas knä, blick stilla och låtit sig klappas och kramas. Hon är hur duktig som helst i såna situationer.
Såg ett program på tv om det för länge sedan
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag känner/har träffat en fralla som arbetar som vårdhund, hon är väääärldens goaste! Lugn och fin även fastän hon inte är så gammal… Tror personligen att frallor är perfekta vårdhundar, charmiga, bra storlek och så får de en alltid på bra humör :)
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Åh, frallor är säker perfekta vårdhundar! Man blir ju glad bara av att se dem :)