Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikett: allmänt
Läst 2809 ggr
mollymay
0

Hur valde ni namn?

Hur tänkte ni när ni valde namn till era guldklimpar? Hade ni en lista med massa förslag eller var det bara ett namn som kändes "rätt" när ni träffade valpen/hunden första gången? Jag har en liten lista med några klara favoritnamn, sen får jag se vad som passar när det väl är dags tänkte jag :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

lillagrisen
1

Jag har alltid gillat riktiga "människonamn" på djur och har alltid sagt att min valp ska heta Gunilla för att (förlåt alla ni som heter Gunilla nu) jag tycker att det är ett ganska ful-roligt namn.

Sen när jag höll valpen i famnen så var hon ju PÅ TOK för söt för att heta Gunilla. Jag hade inte alls funderat över några andra namn och vet inte varför Lovis poppade upp i huvudet just då, men det gjorde det. Har liksom aldrig funderat på namnet Lovis förut. Däremot är ju Ronja Rövardotter sen barnsben en utav mina favoritfilmer så det är ju i alla fall därifrån jag har fått namnet :)

tjiivans
1

Jag hade namnet Elsa lång innan jag had etingat en valp.
Det är ett namn som finns i släkten och jag tycker att det passar en Fralla tik. Kort och med S i.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

lillagrisen
0

#2 Det är verkligen ett jättefint namn, min katt heter det :) Kom på sen att jag kanske hade velat att mitt eventuella framtida barn ska heta det, men katten kommer ju (förhoppningsvis) leva i 10 år till!

thicha
0

#2 Varför är det viktigt med s i namnet? =)

Hayley
1

tja jag hade tre namn som jag verkligen ville ha (Winston churchill, bobba eller buddy) och min pojkvän hade ett: gibson. namnet blev gibson efter att vi hämtade hem honom och gibson var det enda han reagerade på,  eller ja, pizza reagerade han visserligen också på men vi tyckte att gibson lät bättre :P dock är han mera känd som herr gris än gibson but still.. -.-

lillagrisen
0

#5 Namnet är väl i och för sig något man måste lära dem att lyssna på, men Gibson var faktiskt finast :) Winston är iofs väldigt fint det med!

Chilli10
0

Funderar på samma som #4. Är väl hos katter man brukar prata om att de lyssnar bättre men s i namnet. Man kan ju "locka" på dem genom kissss-kiss-kissss Tungan ute

tjiivans
0

Det är lite samma sak som med katter där att de lyssnar bra om det är i eller s med i namnet för att vi uttalar det på ett speciellt sätt

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Chilli10
0

#8 Jasså, det har jag aldrig hört förut.

lillagrisen
0

#8 Vilken tur att jag både har S och I i Lovis namn då ;)

thicha
0

Har aldrig varit med om en hund som lyssnar på S =)

Katter och hundar måste inte ha namn på S, vi har katter som inte har S i sitt namn och dem lyssnar lika bra utan =)