Bulldogg iFokus

Bulldogg

Etikett: allmänt
Läst 3081 ggr
mollymay
0

Veterinär i Stockholm

Hej!
Tänkte höra om det finns någon med bulldogg i Stockholmsområdet som kan tipsa om en bra, trygg veterinär?
Kanske någon som känns som att den har lite koll på plattnosar… :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Luecca
0

Som Göteborgare så har jag ingen aning men hoppas någon annan kan ge dig bra tips! Skrattande

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

thicha
0

Sthlm södra har jag goda erfarenheter ifrån! dom är duktiga, kastrerade min hane där och även åkte dit o sydde ihop honom efter attaker från folk som har sina hundar lösa!

Däremot så vill jag inte rekomendera veterinärstationen i kolbäcken (haninge) dom gjorde så vår hund fick veterinär skäck så nu kommer vi inte in på en mottagning utan lugnande!

mollymay
0

Fasiken vad trist det är med folk som ska envisas med att ha hunden lös även fastän dom inte har någon kontroll på den! :( fattar inte vad det är för fel ibland asså…

Shit, hur gick det till när hunden fick veterinärskräck? :S Har läst skräckhistorier om veterinärer som slänger ner valpar på rygg m.m så det är därför jag helst går till en rekomenderad veterinär.

Tack för svaret iaf! :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

thicha
0

#3 Ja fy fan. Säger man -kan du vara så snäll o koppla din schäfer för min hund blir lite smått aggresiv mot lösa hundar eftersom han inte vet vart han har dom + att han själv sitter fast i ett koppel och inte kommer kunna springa iväg el så. Så säger man att det är lag på att ha koppel här i sthlm (hanine) så får man som svar, -värst vad du var laglydig då!

En tant som hade bordercollie (skit gammal) men helt galen. Så bad jag henne koppla hunden så vi kunde gå förbi, hon gör inget skriker hon till mej, brukar låta så säger jag… INGEN kunde visa respekten till oss o koppla hunden i längan där vi bodde! Vi hade ju våran hund som en förlängare, jag stod som ett ? eftersom vi är en barnfamilj och har aldrig använt någon hund som en förlängare…. Allt slutade med att vi inte kunde gå ut med våran hund och blev tvugna att flytta (från våran insatslägenhet)

Ja alltså vi skulle vaccinera honom (den årliga vaccinationen) och dom mer eller mindre vräker sej över honom inne på rummet, (dom hälsade inte eller något) Sen var det på med munkorgen och jag sa att det har vi aldrig haft och kommer inte behöva! (jag brukar stå nära vår hunds huvud när vi är hos veterinären) och har lätt att läsa av honom.. Men ikke! jag satte på munkorgen och han blev osäker och rädd för vad som skulle hända! så sen den dagen morrade han och vi måste ta på munkorg hos veternären. MEN det förvärras hela tiden och han blir jätte stressad.. Så vi har valt att inte vara hos veterinären.. Passade oss perfekt nu när vi bor på landet och jag har min "privat" veterinär som vaccinerar mina hästar osv, att hon tar en kik hemma så slipper han bli stressad av någon konstig miljö och folk som bara ska på och pilla överallt, han tycker inte alls om det.