Old English bulldog
Hej! Jag undrar lite om Old English bulldog, har letat runt på Internet men hittar bara engelska sidor.. Hur är doggarnas temprament, har de några kända sjukdomar och hur är de som ras? :) Tack för svar //Julia
Här har du en hemsida med lite info 
Letade också efter hund, hittade på blocket SUPERVALPAR!????
som de påståd att det är, det visade sej att föräldrarna till dessa valpar inte ens testade innan avel vilket jag tycker är jäkligt oseriöst och ändå ska dem ha 14.000kr för en valp.. Är folk bara ute efter att tjäna pengar eller vad? Var på vippen att tinga en tik men i sista sekund frågade jag om detta, det är ju endel frågor man har till uppfödaren så det är inte lätt att komma ihåg alla..
Tycker ändå man ska kräva att föräldra djuren är höft testade och även exem mm…
Ser att det verkligen är en explosion av olde english bulldogge-valpar på blocket nu. Ska man köpa en valp måste man verkligen undersöka så att föräldrarna ÄR lämpliga avelsmaterial, det känns som många bara är ute efter att tjäna pengar på dessa hundar just nu. :/
#3 Ja håller med till fullo!!! Tycker de blå är så oseriösa så det bara skriker om det.. Dom kan även ha bilder på valpar men det inte aldrig dom valparna eller hundarna på bilderna som är till salu. viss oeb säljare verkar nu ha svårt för att sälja valpar för att dem uppdaterar sin annons i sort sett varje dag! Tyvärr är väl de många ser, PENGAR!!!! lätta snabba pengar, ligger endel pengar i endel hund och även kattraser!
Ja det känns som vissa utnyttjar tillfället och börjar föda upp denna relativt nya ras i Sverige utan att egentligen har läst på specellt mycket eller är insatt i hur man egentligen väljer ut avelsdjur.
OEB är en fantastisk ras, har själv en tik som vi fick till familjen som ettåring och jag hoppas hon kommer vara frisk och sund hela livet. Det känns dock lite som ett lotteri med en "ny" ras som OEB som alla verkar börja föda upp hej vilt… Jag hoppas köparna är noga med att välja ut sina valpar så att de oseriösa uppfödarna inte tjänar pengar på sina valpar.