Hane eller tik?
Hur tänkte ni när ni valde mellan hane och tik? Eller var valet självklart från början?
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Vi valde individen och inte könet. Har haft hanhundar i familjen tidigare men nu har vi en tik. De är förstås olika men lika fina personligheter. :)
Jag har dock inte varit med om något löp någon gång så det kan jag inte yttra mig om än. Men jag skulle inte låsa fast mig vid kön utan träffa hunden i fråga först.
Okej, för jag har tidigare bara haft hanar som husdjur - både hund och katt, så därför har inte ens tanken funnits på en tik. Konstigt egentligen.
Tycker det verkar hemskt jobbigt med löp och om de skulle bli skendräktiga och deppiga :(
Samtidigt skulle det vara jobbigt med en hane som blir överdirvet påverkad av löptikar också…
Men som du säger man får känna om man klickar med hunden i fråga och inte bry sig så mycket om kön. Det är ju inte direkt så att man kan välja kön på sina egna bebisar sen heller :P
Samma här! Bara en massa hanar överallt, men ska jag vara helt ärlig så var inte honorna så tokiga de heller. ;)
När vi skaffar hund kommer det att bli en hane.
Okej Rakach, hur kom ni fram till det beslutet?
#5 Vill gärna slippa löpperioderna och är inte intresserad av att ta några valpar, så därför passar en hane bättre för oss på just hundar. Dock inget ont alls för tikar, vet många fina, men just nu kommer en hanhund passa oss bäst.
jag har en tik för dom är inte lika aggresiva som hanarna ska sterilisera den när den har löpt första gången
Jag har en tik och en hane,men hanen e mer aggresiv håller jag med om men jättsnälla för det ändå!
Kvittar vilket beslut för mig för jag kollar hur snälla och hur utseende.