Besatt
Heheh är det bara jag som blir helt tossig när jag ser en bulldogg på stan?
Blir som en unge på julafton och kan liksom inte sluta glo och le om vartannat :)
Har nu sett tre olika frallor på två dagar och varje gång är det samma sak:
- åÅÅÅÅåhhh vilken fin hund du har!
- eh tack…
- verkligen… JÄTTEFIN!!! :)))) *ler med hela ansiktet*
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Jag är likadan!
Jag blir förvånad över vilken uppståndelse det blir om man går med en fralla på stan. Folk har till och med stannat med bil och jagat ikapp oss för att fråga och klappa och berömma. Det är jättekul, men känns inland lite skumt.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Haha! Vad läskigt med folk som attackerar på stan :S skulle bli helt paranoid tillslut.
Fast hellre sånt än folk som lägger massa dumma och onödiga kommentarer…
Jag var med om en gång när min fralla var lite mindre och så träffar man på helt okända personer som vet hans namn och berättar historer om hur hela familjen har spanat in honom från köksfönstret och hur mamman i familjen funderat på att göra en barnbok om honom..
Det var ganska smickrande men också lite "stalker" vibbar! :)
VA! Är det sant? Gud vilken absurd grej 
Nä riktigt så blir inte jag… hehe. Mer att jag inte kan sluta glo liksom.
Hörde någon som vart ute med sin frallavalp i nån park och då hade det kommit fram en liten unge och börjat leka med hunden rätt länge. Sen när ungen skulle gå därifrån så säger han till sin mamma:
- Åååh mamma vilken fin kanin!
Haha ja det är helt sant!! :)
Nämen, barn kan ju vara riktigt roliga! det påminner mig också om en gång som jag var ute och promenerade och så mötte jag en familj på vägen och när jag gått förbi så hör man mamman i familjen "det där är en såndär hund som ser ut som en gris" och deras dotter "VA?? ÄR det där en minigris?"
Då fick jag mig ett riktigt gott skratt.. Det är väl bara att inse att Fransk Bulldoggar ser ut som en blandning av en minigris och fladdermus :)
Vet att denna tråd är ganska gammal men kan inte låta bli att berätta om när vi skaffa Dexter, då gick vi ofta promenad i parken nära oss & nästan alla som gick förbi tittade jätte mycket & frågade vad det var vi promenerade med.
En granntant spionerade på oss i fönstret & efter några dagar gick hon ut på trappen & frågade vad det var i kopplet. Hon trodde vi hade skaffat en kanin som vi var ute med.
Och eftersom vi bor i ett litet samhälle så sprider sig ju nyheter väldigt snabbt så för någon månad sen när jag var utanför ICA med Dexter så kommer det fram en man jag inte känner till & frågar "åhh är det Dexter som är ute?" och jag- "öhm jo det är Dexter ja?" och mannen presenterar sig och berättar att han hört talas om Dexter & att han också hade en fralla som satt i hans bil. Så då fick jag & Dexter hälsa på hans frallatjej :P Tycker det är ganska komiskt ändå att nästan alla som bor här vet vem Dexter är, haha! :)
Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se
Haha twins? Mer to! Asså är det inte en vacker skapelse med rynkor från topp till tå? :)