Katt och fralla ?
Någon som har erfarenhet av hur franska bulldoggar fungerar med andra djur ?
Framförallt katt och kanin :)
Självklart kan det ju vara individuellt .
Men det skulle vara kul att höra lite erfarenheter ?
Vi har tidigare haft schäfer som har fungerat utmärkt med våra katter:)
Det går nog jättebra skulle jag tro. Vi har ingen katt eller annat husdjur förutom vår fralla men han tycker om alla djur vi träffat iallafall!
Han har träffat katter & han blir bara glad och vill leka med dom precis som om de vore en hundkompis, han har även träffat hästar & dom gillar han att pussa på mulen :) Så jag tror det fungerar jättebra med fralla & andra djur tillsammans. :)
Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se
Min mamma har två innekatter och jag skulle väl lugnt kunna påstå att Uno älskar dem aaaaningen mer än de älskar honom… Heheh.
Han kan liksom inte fatta att de inte vill leka och mysa med honom när han är där och hälsar på.
Detta har gjort att han fått ett par smällar så nu vet han att han ska hålla avståndet :)
Jag tror att om man vänjer dem redan som valp med olika sorters djur så kommer det gå hur bra som helst!
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Hej,
Vi tog Hilda när hon var 3,5 år gammal. Hon hade då inte haft speciellt mycket kontakt med katter och vi hade två stycken utekatter som fullkomligt avskydde hundar!
När vi fick Hilda trodde hon att katter var till för att jaga! Sen lärde hon sig att det var förbjudet(en fralla gör allt för att behaga sin ägare) och bestämde sig för att våra katter skulle bli hennes nya bästa lekkamrater istället 😃 Vi fick sakta men säkert lära våra älskade katter att Hilda inte alls tänkte äta upp dem och Hilda fick lära sig vad tålamod heter…..
Det tog inte lång tid innan de tre fungerande klockrent tillsammans, idag leker de och jagar varandra över golv, trappor och gård 😂
De är super söta tillsammans och jag är glad för Hildas skull att hon ett par lekkamrater hemma som håller henne sällskap och som också gör det lättare för oss att kunna lämna henne ett par timmar ensam hemma ibland.
Jag säger kör på bara, ens djur blir som man lär dom att bli 🤪