Vikt på vuxen Fralla ?
Vi har ngr olika raser som vi väljer mellan inför kommande hundköp .
Fralla är en av favoriterna :)
Undrar nu vad era vuxna hundar väger ?
Hane / tik ?
Är det en "mkt stark" hund ?
Vill att min 10 åring ska kunna rasta hunden själv ibland :)
/baloo
Hej! Enligt rasstandarden ska Frallor väga mellan 8-14 kg som vuxna.
Vi har en hane som är snart 10 månader & han väger 9,5 kg så han är ganska liten för att vara hane, men han har mycket kraft för sin storlek :)
Men personligen tycker jag det är världens bästa ras! Glada, familjekära, älskar att vara med överallt, mycket personlighet, envisa, mysiga & snälla. Helt underbara! :)
Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se
Får man fråga vilka raser det står mellan? :)
Som Amanda skrev innan så ska en vuxen fralla väga mellan 8-14 kg och de är ju starka för sin storlek men bara man har en bra kontakt med sin hund så tror jag inte att det ska vara ett problem för en 10-åring att rasta en fralla lite då och då…
Min lillkille är bara 4 månader än så länge och väger 6kg så han kommer nog hamna i den övre viktklassen… Tror jag. Hans pappa är väldigt stor och kompakt så han kommer nog bli lik sin far ;)
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Tack för era svar :)
#2 De raser vi är mest intresserade av just nu är Fransk bulldog och Welsh Corgi. Tittar dock även lite på Lagotto och Västgötaspets….
Hade äldsta sonen fått välja själv hade det blivit en mops :)
Spännande att se vad det blir då :)
Lycka till med valpköpet!
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Va kul att ni överväger fralla! Jag tror absolut en 10-åring skulle kunna gå med en fralla. Om han är tio nu så dröjer det ju två år tills frallan ens är fullvuxen, och då är ditt barn 12 år, snart tonåring.
Vår tik väger ca 12 kilo. Tror inte det är några problem för er 10-åring. Viktigast är att ni lär er fralla att barnen även dem är husse och matte och ska lyssnas på 🙂
Våran femåring går med våran supersnälla fralla tik (i skogen och under uppsikt såklart) och det går jätte bra :)